Coronatijd, lentetijd, tijd om te zuiveren!

Nu we dan toch thuis zitten en weinig verleidingen hebben van etentjes, feestjes, gezellige bbq en aperitiefmomenten met vrienden is dit het moment! Ja, ik koos deze week om weer te starten met de lentezuivering en met mij, heel veel vrienden! Van tuin opruimen, tot grote kuis in huis. Van de auto wassen omdat die toch stil staat tot grondig het Covid virus buiten houden, we hebben genoeg redenen om te kuisen!

Toch bedoel ik het kuisen van mijn binnenkant van mijn lichaam, mijn geest en mijn emoties. Met yoga kun je dit bijvoorbeeld heel handig doen, je beweegt je lichaam en wast hiermee je organen en klieren schoon. Je hydrateert je bindweefsel, zorgt voor mentale weerstand met meditaties en pranayama. De muziek en andere Aruna technieken en de Ontknooping helpen me dan weer mijn emoties te accepteren, te aanvaarden dat wat is en weer een laagje los te laten. Maar ook ik geniet even van de gratis Corona aanbiedingen:

Ik zat sinds heel lang, weer fijn in een gratis zoomsessie bij mijn opleider voor een mindfulness meditatie (want vanuit Marke geraak ik daar echt niet zomaar op een dinsdagavond). Ik startte met mijn ademtechnieken en rituelen zoals de koude wisseldouche en Wim Hof methode. En samen met mijn kinderen geniet ik dan weer intens van de verbinding die de kinderyoga met Mandy en Mariam mij brengt (als ik zelf niet les geef).

Maar het belangrijkste voor mij is nu toch wel het 15 dagen sapvasten. Deze kuur doe ik nu al 12 jaar en bevalt me prima. Ik bouw mijn voeding geleidelijk aan af tot ik na 5 dagen mag sapvasten. Ik drink dan enkel hooguit 5 x per dag een sapje (voornamelijk groentesappen) en hou me staande met voedingssupplementen die bij de kuur geleverd worden. Ik voel me daarna super fit, ben 5 kilo lichter, straal in mijn gelaat en mijn organen zijn weer schoon voor een jaar (let op, ik deed de eerste jaren dit onder begeleiding, wil je meer info, stuur me gerust een bericht dat ik je doorstuur).

Normaal moet ik deze periode heel goed uitkiezen, tussen alle communiefeesten en andere verplichtingen door, maar nu weet ik het zeker, ik geraak toch nergens! En het is echt voor mij de ideale manier om even 15 dagen geen chocolade te eten. Want dat is voor mij echt zwaar vooral tijdens Pasen…. Wij hebben hier in Marke de beste chocolatier van het land, Beugnies les Chocolats en die zijn zo lief, die blijven open ook tijdens de coronatijd! En kreeg ik toch net goesting in chocolade en onverwacht al een groot paasei met heerlijke eitjes kado!

Dus ja, ik hou vol, ben streng, ga heerlijk detoxen en mijn best doen om mijn lichaam weer te zuiveren! En voor daarna, haha, staat het ei al netjes verstopt te wachten, want ja, ben ook maar een mens he!

Scroll naar top