Lockdown, wat doet dat met jou en mij?

Lockdown……. Wat betekent dat voor jou? Dit betekent het voor mij:

We voelen heel hard dat de overheid alles wil doen om ons in veiligheid te brengen en gezond te houden. De lockdown is nodig en natuurlijk werken we hier aan mee!

En daar horen hele gemengde emoties bij. Mij raakt het enorm doordat ik een persoon ben die zich enorm omringd met mensen. Mijn vrienden, mijn klanten, mijn gezin, de mensen uit de straat, de bakker, ja, ik maak graag met iedereen een praatje. Of ik rij even op en neer naar Nederland, naar mijn moeder voor wat Hollandse gezelligheid! Maar nu gaat dat niet, hoe lang zal het duren, geen idee.

Verdrietig? Boos? Angst? Eenzaamheid?

En nu komt er dan een tijdje de lockdown. Ik mag binnenblijven, ik mag nu echt 100 procent genieten van mijn gezin, mijn prachtige kinderen en mijn vriend. We kunnen alles doen in huis, in de tuin werken, heel veel yoga doen, wat boffen we toch met zoveel vrije tijd. Het is uniek, dus ja, eigenlijk moeten we dit stukje nu echt heel goed gaan ervaren en van genieten. Spannend, hoe zal het zijn!

Maar dan is er ook ineens verdriet. Ik nam net afscheid van de vriendinnetjes van mijn kinderen en van Annelies omdat ik ze een paar weken of wie weet hoe lang, niet samen zal zien spelen. Tja geen drama, dat weet ik ook wel, maar toch raakt het me enorm. Ze zijn de afgelopen dagen intens veel samen creatief aan het spelen. Hun lach, hun op elkaar afgestemd zijn en samen zingen, genieten, dat brengt zo veel vreugde in mijn leven. Ik geniet van al die kinderen om me heen. Dus ja, ik mis ze nu al een beetje, dat zegt toch mijn hoofd en mijn gevoel.

En net daarom mag ik nu naar binnen keren. Even tijd maken voor mezelf. In stilte gaan zitten en genieten met de lentezon op mijn gezicht. Voelen hoe mijn lichaam zich eigenlijk voelt, welke patronen, gedachten en emoties ik heb. Wat als alles stilvalt, welke emoties drijven dan naar boven? En daar begint nu mijn verdieping tijdens deze periode. Sinds vorig jaar ben ik met onder andere Mariam geslaagd voor de Aruna yogatherapie opleiding. Afgestudeerd en volop in ontwikkeling, dat blijf je je hele leven lang! En daarom zijn die Aruna tools zo fijn! Wie ben ik, hoe handel ik. Bewustwording van mezelf. Zingen, shaken, yogahoudingen en mediteren, kijken naar het toneelstuk wat we zelf zien en in mee spelen. Wat is hier nu?

Haha, nu ik ben me toch echt heeeeeeel bewust dat ik net een zak chocolade en chips heb gesnoept terwijl ik op dieet ben! Maar het gaat goed hoor, blijkbaar verdoof ik angst, onzekerheid en verdriet met wat ongezonde calorieën! Morgen heb ik spijt, train ik het er weer af en gaan we weer volhardend door, maar vandaag even niet. De sluier over de emoties mag er zijn, lockdown is wel even heftig! Ik weet nu hoe mijn gedrag is en ken mijn ‘vlucht’ technieken! En ik deel mijn kennis hierover ook heel graag met jullie, want de kracht van kwetsbaarheid zal ons samenbrengen.

Dank je wel voor de lieve berichten van mijn yogi’s, die mij inspiratie gaven voor deze blog! Ik steun jullie in deze dagen. Daarom vanaf deze week meer nieuwe cursussen voor volwassenen online, hou de site in de gaten! Liefs en hou je goed, blijf thuis en kies voor zelfzorg en de reis naar binnen! Daphne

Scroll naar top